Auto news

17/4/21

ΚΑΤΑΛΥΤΕΣ

 ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΡΥΠΩΝ

Ο σκοπός του καταλύτη  είναι  η μείωση των ρύπων και των επιβλαβών ουσιών των καυσαερίων  που βγαίνουν  από την εξάτμιση στο περιβάλλον.
Αυτά δεν είναι επιβλαβές  μόνο για το περιβάλλον αλλά και για τους ανθρώπους, έτσι  με την εξέλιξη  και την τεχνολογία οι κατασκευαστές προσπαθούν για το μέγιστο και την βελτιστοποίηση  των κινητήρων με πολλούς τρόπους για την μείωση των καυσαερίων ή αλλιώς την μείωση δηλητηριωδών ουσιών.
Κατά την λειτουργία του κινητήρα  και την καύση  του καυσίμου εκτός από διοξείδιο  του άνθρακα και τους υδρατμούς δημιουργούνται  
  • Άκαυστοι υδρογονάνθρακες
  • Οξείδια του αζώτου 
  • Ενώσεις του μολύβδου
  • Μονοξείδιο του άνθρακα

 ΑΚΑΥΣΤΟΙ ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΕΣ

Δημιουργούνται από διάφορες χημικές και άκαυστες ενώσεις οι οποίες μερικές  από αυτές είναι καρκινογόνες και έχουν αηδιαστική μυρωδιά των καυσαερίων.

ΟΞΕΙΔΙΑ ΤΟΥ  ΑΖΩΤΟΥ

Είναι δηλητηριώδες αέρια που δημιουργούνται από τις θερμοκρασίες  και τις υψηλές πιέσεις στον χώρο καύσης.

ΕΝΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΟΛΥΒΔΟΥ

Αυτές  είναι  ότι χειρότερο  για τον  ανθρώπινο οργανισμό στο αίμα και στο μυελό των οστών. Αυτές οι ενώσεις δημιουργούνται  μόνο όταν ο κινητήρας βρίσκετε σε λειτουργία.

ΜΟΝΟΞΕΙΔΙΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ

Είναι  πολύ δηλητηριώδες αέριο  και το μονοξείδιο του άνθρακα δημιουργείται από την ατελή καύση   του άνθρακα όταν ο αέρας είναι λιγοστός.

ΤΟ ΜΟΝΟΞΕΙΔΙΟ  ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΟΣΟ ΠΛΟΥΣΙΟΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΙΓΜΑ ΑΕΡΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

 

ΚΑΤΑΛΥΤΕΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

 Με λίγα λόγια η δουλειά του καταλύτη είναι  να επεξεργάζεται  τις βλαβερές ουσίες που δημιουργούνται από την  ατελή καύση στο χώρο καύσης  να τις μετατρέπει σε μη επιβλαβές ουσίες και να τις βγάζει στην ατμόσφαιρα.  

Ο ρυθμιζόμενος καταλύτης  είναι όταν πριν από αυτόν βρίσκετε ο αισθητήρας  λ  αυτός μετράει τα καυσαέρια που βγαίνουν από τον χώρο καύσης και διορθώνει το μίγμα αέρα-βενζίνης και βοηθάει τον καταλύτη να μετατρέψει τις επιβλαβές ουσίες  κατά 90 με 95%. σε μη  επιβλαβές. Ενώ ο  μη ρυθμιζόμενος  δεν υπάρχει μπροστά του αισθητήρας Λ  οπότε δεν υπάρχει επίβλεψη των καυσαερίων που βγαίνουν και η μετατροπή επιβλαβών ουσιών  είναι μικρότερη  60 με 65% .

Ένας καταλύτης  για την καλύτερη λειτουργία μετατροπή καυσαερίων  είναι πάνω από 300 βαθμούς κελσίου περίπου μέχρι 800 βαθμούς. Όταν η θερμοκρασία πάει πάνω από τους 800 τότε ο καταλύτης έχει αρχίσει και γερνάει.  και θέλει αντικατάσταση.

Στον καταλύτη  δεν πρέπει να πηγαίνει άκαυστη βενζίνη γιατί η θερμοκρασία  μπορεί να φτάσει στους 1200 βαθμούς οπότε  έπεται  η καταστροφή του. Όταν ένα όχημα πάρει μπροστά μετά από σπρώξιμο θα πρέπει  να μείνει  στο ρελαντί για λίγο  ώστε η άκαυτη βενζίνη  που έχει πάει στον καταλύτη να την μετατρέψει.

Πάντα όλα τα οχήματα που έχουν καταλύτη πρέπει να λειτουργούν με αμόλυβδη βενζίνη γιατί  ο μόλυβδος  θα τον καταστρέψει. 


Για την μακροζωία του καταλύτη θα  πρέπει να ελέγχουμε  την σωστή λειτουργία του κινητήρα και τα καυσαέρια να ελέγχουμε τα συστήματα τροφοδοσίας και ανάφλεξης.

Αν θέλεις να διαβάσεις για την εξάτμιση  μπορείς να πατήσεις εδώ: ΕΞΑΤΜΙΣΗ

Σε άλλο άρθρο θα μιλήσουμε για τους αισθητήρες Λ, βαλβίδα EGR . 






 

FOLLOW US AND SHARE