ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΡΥΠΩΝ
- Άκαυστοι υδρογονάνθρακες
- Οξείδια του αζώτου
- Ενώσεις του μολύβδου
- Μονοξείδιο του άνθρακα
ΑΚΑΥΣΤΟΙ ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΕΣ
ΟΞΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΑΖΩΤΟΥ
ΕΝΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΟΛΥΒΔΟΥ
ΜΟΝΟΞΕΙΔΙΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ
ΤΟ ΜΟΝΟΞΕΙΔΙΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΟΣΟ ΠΛΟΥΣΙΟΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΙΓΜΑ ΑΕΡΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ
Με λίγα λόγια η δουλειά του καταλύτη είναι να επεξεργάζεται τις βλαβερές ουσίες που δημιουργούνται από την ατελή καύση στο χώρο καύσης να τις μετατρέπει σε μη επιβλαβές ουσίες και να τις βγάζει στην ατμόσφαιρα.
Ο ρυθμιζόμενος καταλύτης είναι όταν πριν από αυτόν βρίσκετε ο αισθητήρας λ αυτός μετράει τα καυσαέρια που βγαίνουν από τον χώρο καύσης και διορθώνει το μίγμα αέρα-βενζίνης και βοηθάει τον καταλύτη να μετατρέψει τις επιβλαβές ουσίες κατά 90 με 95%. σε μη επιβλαβές. Ενώ ο μη ρυθμιζόμενος δεν υπάρχει μπροστά του αισθητήρας Λ οπότε δεν υπάρχει επίβλεψη των καυσαερίων που βγαίνουν και η μετατροπή επιβλαβών ουσιών είναι μικρότερη 60 με 65% .
Ένας καταλύτης για την καλύτερη λειτουργία μετατροπή καυσαερίων είναι πάνω από 300 βαθμούς κελσίου περίπου μέχρι 800 βαθμούς. Όταν η θερμοκρασία πάει πάνω από τους 800 τότε ο καταλύτης έχει αρχίσει και γερνάει. και θέλει αντικατάσταση.
Στον καταλύτη δεν πρέπει να πηγαίνει άκαυστη βενζίνη γιατί η θερμοκρασία μπορεί να φτάσει στους 1200 βαθμούς οπότε έπεται η καταστροφή του. Όταν ένα όχημα πάρει μπροστά μετά από σπρώξιμο θα πρέπει να μείνει στο ρελαντί για λίγο ώστε η άκαυτη βενζίνη που έχει πάει στον καταλύτη να την μετατρέψει.
Πάντα όλα τα οχήματα που έχουν καταλύτη πρέπει να λειτουργούν με αμόλυβδη βενζίνη γιατί ο μόλυβδος θα τον καταστρέψει.
Για την μακροζωία του καταλύτη θα πρέπει να ελέγχουμε την σωστή λειτουργία του κινητήρα και τα καυσαέρια να ελέγχουμε τα συστήματα τροφοδοσίας και ανάφλεξης.
Αν θέλεις να διαβάσεις για την εξάτμιση μπορείς να πατήσεις εδώ: ΕΞΑΤΜΙΣΗ
Σε άλλο άρθρο θα μιλήσουμε για τους αισθητήρες Λ, βαλβίδα EGR .
0 Comments:
Δημοσίευση σχολίου