HYUNDAI &KIA 1.6 L ENGINE
Πάμε να δούμε έναν κινητήρα της hyundai και της kia 1.6 λίτρων της οικογένειας gamma που βγήκε σε διάφορες εκδόσεις όπως G4FA-G4FC-G4FD-G4FG και G4FJ. Ο πρώτος κινητήρας που
κατασκευάστηκε είναι ο G4FC 1.6 λίτρων το 2007 ο οποίος η εταιρία hyundai και kia τον χρησιμοποίησαν σε πολλά οχήματα sedan και hatchback. Τα αυτοκίνητα της hyundai είναι accent, elantra κ.τ.λ. και της kia rio και ceed.
Είναι ένας βενζινοκινητήρας με 4 κυλίνδρους πολλαπλού ψεκασμού.
Ο κινητήρας G4FA είναι 1.4 κυβικών ο οποίος ο κινητήρας G4FC βασίστηκε πάνω σε αυτόν. Στον κινητήρα 1.6 μπήκε καινούργιος στρόφαλος με μεγαλύτερη διαδρομή από 77mm σε 84,5mm, έχει διαφορετικά έμβολα και το ύψος της συμπίεσης είναι διαφορετική από τον κινητήρα των 1.4 κυβικών. Έχει δύο εκκεντροφόρους και 16 βαλβίδες 8 εισαγωγής και 8 εξαγωγής.
Το μπλόκ και η κυλιδροκεφαλή είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο.
Έχει μεταβλητό χρονισμό στον εκκεντροφόρο της εισαγωγής με το σύστημα που ονομάζεται CVVT. Η λειτουργία του χρονισμού γίνετε με καδένα. Δεν έχει υδραυλικά ωστήρια και η ρύθμιση των βαλβίδων απαιτείτε κάθε 100.000 χιλ. για την σωστότερη λειτουργία του κινητήρα.
Το σύστημα του πολλαπλού ψεκασμού είναι MPI και ελέγχεται ηλεκτρονικά μέσο εγκεφάλου. Είναι ένας μικρός κινητήρας με τεχνολογικά σύγχρονα πρότυπα για την καλύτερη βελτίωση του.
Το 2010 ο κινητήρας G4FC αντικαταστάθηκε με τον νέο κινητήρα G4FG είναι 1.6 κυβικά έχει το ίδιο σύστημα ψεκασμού MPI έχει σύστημα μεταβλητού χρονισμού όχι μόνο στον έναν εκκεντροφόρο εισαγωγής αλλά και στον εκκεντροφόρο εξαγωγής. Τα νέα συστήματα έφεραν πολλές βελτιώσεις αύξησαν την δύναμη και την αποδοτικότητα του κινητήρα έφεραν μια νέα ζωή κινητήρα στα αυτοκίνητα της hyundai και της kia.
Ο κινητήρας των 1.6 κυβικών GDI άλλαξε ονομασία και έγινε 1.6 G4FD και κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2008, πολλαπλού ψεκασμού και τα μπέκ να ψεκάζουν κατευθείαν μέσα στο χώρο καύσης. Η κυλιδροκεφαλή άλλαξε εντελώς και στο πάνω μέρος μπήκε μία αντλία καυσίμου υψηλής πίεσης με ένα έκκεντρο τεσσάρων λοβών στον εκκεντροφόρο εξαγωγής. Ο κινητήρας αυτός είναι εξοπλισμένος με το σύστημα dual cvvt που βοηθά την αποφυγή κινδύνου έκρηξης λόγο της μεγαλύτερης συμπίεσης του κινητήρα 11 προς 1. Η καινούργια πολλαπλή εισαγωγής μεταβλητής γεωμετρίας παρέχει μεταβλητή ροή αέρα ανάλογα την ταχύτητα του οχήματος. Ο κινητήρας με τα καινούργια συστήματα και τις καινούργιες τεχνολογίες έχει μεγαλύτερες αποδόσεις καυσίμου και ισχύ παράλληλα με την μείωση τω καυσαερίων
Το 2011 οι μηχανικοί της εταιρίας βγάλανε μια έκδοση με υπερσυμπιεστή διπλού κυλίνδρου την έκδοση G4FJ με σύστημα άμεσου ψεκασμού, σύστημα διπλού CVVT, τοποθετήθηκαν καινούργια έμβολα και η αναλογία συμπίεσής είναι 9,5 προς 1.
Όλοι οι κινητήρες είναι DOHC με 4 κυλίνδρους στην σειρά βενζίνη. Το λάδι που πρέπει να του βάζουμε είναι 0W-30 και 5W-30. Και η ιπποδύναμη σε αυτούς τους κινητήρες είναι από 123 μέχρι 204 άλογα.
Τα αυτοκίνητα που μπορούμε να βρούμε αυτούς τους κινητήρες είναι :Hyundai accent, kona, creta, elantra, i20, i30, i40, ix35,veloster και στα αυτοκίνητα της kia veloster, cerato, ceed, rio, soul,sportage και άλλα.
Γενικά ο κινητής δεν προκαλεί ιδιαίτερα προβλήματα με την σωστή συντήρηση και τα σωστά λιπαντικά. Η ζωή του κινητήρα είναι για 200000 με 250000 χιλιόμετρα.
0 Comments:
Δημοσίευση σχολίου