ΦΙΛΤΡΟ ΣΩΜΑΤΙΔΙΩΝ ΝΤΙΖΕΛ
DPF
Το φίλτρο σωματιδίων στα οχήματα με πετρελαιοκινητήρες βρίσκεται στην εξάτμιση σε καζανάκι.
Ο σκοπός του φίλτρου σωματιδίων είναι να να συγκρατεί τα σωματίδια αιθάλης να μην βγαίνουν στην ατμόσφαιρα, όπως και όλα τα φίλτρα έτσι και αυτό όταν φράζει μετά από πολλά χιλιόμετρα θέλει αντικατάσταση.
Η χωρητικότητα του φίλτρου DPF είναι περιορισμένη οπότε σε τακτικά χρονικά διαστήματα αυτό που χρειάζεται να γίνεται ανάπλαση και να καούν τα σωματίδια της αιθάλης. Μετά την ανάπλαση του φίλτρου μένουν κατάλοιπα στάχτης από ουσίες που υπάρχουν στο λάδι όπως θείου και φωσφόρου.
Μετά από κάποιο διάστημα τα κατάλοιπα αυτά μένουν μέσα στο φίλτρο και στην συνέχεια θέλει αντικαταστάση.
Την ανάπλαση την καταφέρνουμε με δύο τρόπους παθητική ανάπλαση και ενεργή ανάπλαση ή αναγέννηση.
Η παθητική ανάπλαση γίνεται όταν ένα όχημα κινείται σε ένα αυτοκινητόδρομο σε μια μεγάλη διαδρομή τότε στο φίλτρο η θερμοκρασία φτάνει σε ένα ορισμένο σημείο και η συλλεγόμενη αιθάλη καίγεται μέχρι να γίνει στάχτη.
Η ενεργή ανάπλαση η αναγέννηση γίνεται όταν η αιθάλη φτάσει στο 50% μέσα στο φίλτρο. Η ανάπλαση του φίλτρου σωματιδίων γίνεται με την καύση στης αιθάλης, Η ταχύτητα της καύσης και οξείδωσης της αιθάλης είναι πολύ χαμηλότερη από την οξείδωσης των αέριων ρύπων.
Για μια ολοκληρωμένη και γρηγορότερη ανάπλαση (καύση) η θερμοκρασία πρέπει να είναι γύρω στους 600 βαθμούς κελσίου , σε μικρότερη θερμοκρασία η αναγέννηση θα είναι ελλιπής και αργή.
Κατά την ανάπλαση μπορεί να διακρίνουμε αλλαγή στον θόρυβο της μηχανής ,πυκνός καπνός, μικρότερη απόδοση του κινητήρα, μεγαλυτερη κατανάλωση καυσίμου ,την λειτουργία του βεντιλατέρ , μια έντονη από τα καυσαέρια και κάποια συστήματα να απενεργοποιούνται.
Όταν λειτουργεί ο κινητήρας ο εγκέφαλος του οχήματος ελέγχει τα σήματα του maf (μετρητής μάζας αέρα) την θερμοκρασία των καυσαερίων και της διαφορικής πίεσης και έτσι αποφασίζει πότε θα κάνει ανάπλαση στο φίλτρο σωματιδίων.
Οι σημαντικότερες αιτίες που δεν αφήνουν να γίνει πλήρη αναγέννηση του φίλτρου DPF και μπορεί να ανάψει μια προειδοποιτική λυχνία είναι όταν το αμάξι δεν κινείτε σε μεγάλες αποστάσεις και με μεγάλη ταχύτητα , το λάδι του κινητήρα δεν είναι το σωστό και έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε θείο,κακή λειτουργία του κινητήρα, πολύ χαμηλή στάθμη καυσίμου και όχι σωστή συντήρηση του οχήματος.
Τότε το όχημα θα πρέπει να επισκευτεί συνεργείο να γίνει αναγκαστική ανάπλαση μέσου εγκεφάλου η αντικατάσταση του φίλτρου.
0 Comments:
Δημοσίευση σχολίου